معرفی فاکتور خرید در نرم افزار حسابداری فروشگاهی سیان
فاکتور خرید
برای ایجاد فاکتور خرید ، ابتدا از سربرگ خرید و فروش، از منوی خرید، بر روی آیکن فاکتور جدید کلیک میکنیم، در صفحۀ باز شده ، سیستم به طور خودکار شماره و تاریخ فاکتور را نمایش میدهد (قابل ویرایش است). در لینک فروشنده با کلیک بر کمبو، نام فروشنده را انتخاب میکنیم.
اگر بخواهیم سند آخرین فاکتور از فروشنده را ببینیم، باید بر روی در سمت چپ کمبو کلیک کنیم تا سیستم در لیست زیرین اطلاعات آخرین فاکتور از فروشنده را نمایش دهد. در غیر این صورت، بعد از انتخاب نام مشتری، در صورت لزوم تلفن و نشانی فروشنده را در لینکهای مربوطه وارد کرده و در قسمت لیست زیرین بر روی نام کالا کلیک میکنیم در این مرحله ستون کالا فعال شده و یا کلیک بر کمبو، کالای خریداری شده را انتخاب میکنیم.
سپس اطلاعات لازم را در قسمت پرداخت، با توجه به نوع پرداختی ( نقدی، چک، حواله، خرج چک دریافتی) و با توجه به آنچه در بند 17 توضیح داده شد، وارد میکنیم. در این صورت، دکمۀ افزودن به لیست پررنگ میشود. با کلیک بر دکمۀ افزودن به لیست اطلاعات به لیست زیرین اضافه میشود. در این مرحله دکمههای حذف سطر و ذخیرۀ اطلاعات پررنگ میشوند که هر کدام عملیات خاصی را انجام میدهند. چنان چه تمایل به حذف سطر دارید دکمۀ حذف و چنان چه میخواهید اطلاعات ذخیره گردد دکمۀ ذخیره را انتخاب میکنیم. در نتیجه اطلاعات فاکتور خرید ذخیره میشود.